Superhot inceleme [Mac]

Superhot inceleme [Mac]
Yeni MacBook Air ile tanışın

Güncel olmayan PC ve Mac’lerde dahi oynayabileceğiniz yenilikçi ve farklı bir fps.

İlk emaresi 2013’te atılan Superhot, 2014’te Kickstarter’da önemli seviyede bağış toplayarak prototip hal almış ve zamanla ful sürüme ulaşarak oyun meraklılarının karşısına çıkmıştı. Superhot, biraz geç de olsa karşıma çıkan son derece ilginç bir Mac oyunu. Farklı bir yaklaşıma sahip ve sizi zamanı olabildiğince iyi kullanma zorunluluğu ile karşı karşıya bırakıyor.

Diğer platformlarda sanal gerçeklik ile oynanabiliyor, ancak Apple’ın bu alandaki sınırlayıcı yaklaşımı nedeniyle bizler oyunu, geleneksel bir 3D versiyon (Mac ile) şeklinde oynuyoruz.

Bağımsız olarak geliştirilen fps türü oyunda klasik muadillerinin aksine zaman sadece hareket ettiğinizde akıyor. Bu sayede durumu değerlendirip atacağınız sonraki adımları hesaplama şansı veriyor. İlgi çekici bir hal almaya başlaması ise uzun saatler boyunca sizi stratejik düşünmeye daha fazla ittiğinde anlaşılıyor. Oyun, gittikçe zorlaşıyor, içinden çıkılmaz aşamaları atlayabilmek için sürekli vurulup tüm hedefleri aşmak amacıyla yeniden harekete geçiyorsunuz.

Akışkan zaman mekaniklerinin söz konusu olduğu yapımda ilerledikçe karşınıza yeni düşmanlar çıkıyor. Klişe bir fps yapımı mı yani dediğinizi hissediyorum, yanıtımız hayır. Oyunda sınırlı sayıda kurşuna sahipsiniz ve düşmanlarınız sizin hareket etmenizle aksiyon alıyor. Yani hareket etmezseniz sabit bir şekilde kalan bir dünya söz konusu. Bu sırada dilediğiniz kadar geniş bir zaman aralığında plan yapıp harekete geçebilir, örneğin nişan alıp ateş edebilirsiniz.

Öte yandan zamanın size bağlı oluşu avantajlarıyla birlikte bir dizi dezavantaj sonucunu da beraberinde getiriyor. Rehavete kapılıyorsunuz, oysa ki en ufak hareketinizde size doğru hareket eden kurşunlar söz konusu oluyor. Yani atacağınız adım çok kritik. Neyse ki kolaydan zora doğru tutarlı şekilde ilerliyor.

Birkaç saniye sonra neler olabileceğini tahmin etmenizi gerekli kılıyor, çünkü düşmanlar genelde birden fazla sayıda geliyor, siz birine saldırırken diğerinin kurşunlarına maruz kalabiliyorsunuz. Havada süzülen kurşunlar, bıçaklar var. Matrix-vari ‘ağır çekimler’ son derece yenilikçi bir oyun deneyimi sağlıyor.

Öte yandan oyun, siz ne kadar hızlı giderseniz o seviyede değişen düşman hızıyla birlikte, bir tür ‘zaman kayması’ etkisine de sebep veriyor. Düşünsenenize sürekli olarak yavaş hareketlerle yürüyor, saldırılara göğüs geriyorsunuz; gerçek hayatınızda bile minik senkron kaymalarına neden olabilecek farklı bir deneyim.

Yerde silahlar, bıçaklar görünüyor, bunları alıp kullanabiliyorsunuz. Süreklilik halinde değil ama gerektiği durumlarda karşınıza çıkan mühimmatlar, incelikle tasarlanan bir oyuna işaret ediyor.

Unity ile yapılan oyun, grafik olarak sade. Üç renk modellemesi ile geliştirilmiş. Siz ve düşmanlar kırmızısınız, çevredeki eşyalar siyah ve diğer her şey beyaz. Menü tasarımı harikulade.

Oynanışı keyifli, farklı. Belki biraz pahalı ama Mac’te gönül rahatlığıyla deneyebileceğiniz yapımlar arasında.

Artılar

  • Yenilikçi bir fps
  • Konusu
  • Kolay-zor dengesi
  • Neredeyse hiç bug yok
  • Sistem gereksinimleri

Eksiler

  • Biraz kısa
  • Pahalı

TeknolojiTuru Puanı: 87

Nereden alırım? Steam

Öldüğünüzde ekranda beliren ‘TV yayının kopması’ tarzındaki efekt ve görüntü, dijital dünyaya dair hoş bir pas anlamı da taşıyor.

Sistem gereksinimleri (Mac için)

  • Mac OS X v10.9 ve üzeri işletim sistemi
  • 2.0 GHz Intel Core i5 işlemci
  • 1GB ve üzeri VRAM

İpucu

Silahlarınızda mermiler sınırlı. Peki bittiğinde ne yapacaksınız? Mesela size yaklaşan düşmana silahınızı fırlatıp dikkatini dağıtabilir, böylelikle zaman kazanırsınız. Burada zaman, çevrede bulunan silahları araştırmada işe yarayacak. Bu arada şişe, bardak, beyzbol sopası gibi farklı ‘delici, patlatıcı’ araçlarınız da olacak.

YORUM

Yorumlar 0