Röportaj: Soldat Oyununun Yazılımcısı Michał Marcinkowski

Röportaj: Soldat Oyununun Yazılımcısı Michał Marcinkowski
Soldat oyununun Polonyalı yazılımcısı ve mucidi Michał Marcinkowski ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik...

İlk kez 2002 yılında piyasaya sürülen ve tamamen ücretsiz olan bilgisayar oyunu Soldat, özellikle network oyunları içerisinde Avrupa’da önemli bir yere sahip. Michał ile Polonya’nın Başkenti Varşova’da tanıştık ve zaman zaman haberleşir, oyunlar hakkında muhabbet eder olduk. Bu sefer haberleşme sebebimiz ise, Teknoloji Turu takipçileri için güzel bir röportaj gerçekleştirmekti. Keyif almanız dileğiyle…

Said MURAT (SM): Merhaba Michał. Öncelikle bize biraz kendinden bahseder misin?

Michał Marcinkowski (MM): Merhaba! Ben Michał Marcinkowski. Hayatımın çoğunu, 30 yılımı, oyun programlamakla geçirdim ve zevkle işime devam ediyorum.

SM: Soldat ile ciddi ün kazandın. Peki Soldat ne demek? İsmi nereden geliyor?

MM: Soldat, Almanca ve Avrupalı dillerin çoğunda ‘Asker’ anlamındadır. Ben Polonyalıyım ama bu ismin kolayca tüm dünyada hatırlanabileceğini ve kolay söylenebileceğini düşündüm.

soldat_1

SM: Soldat üzerinde çalışmaya ne zaman başladın? Ne kadar sürede tamamladın oyunu?

MM: Kasım 2001’de Soldat üzerinde çalışmaya başladım ve Mayıs 2002’de ilk oynanabilir versiyonu yayınlandı. Daha sonra, doğru hatırlıyorsam, 2008’e kadar oyunu geliştirmek için çalıştım.

SM: Peki ekibinden bahsetmek ister misin? Kimlerle çalıştın Soldat’ı bu aşamaya getirmek için?

MM: Şu an Soldat Almanya’dan Shoozza kod adlı bir Bilgisayar Bilimleri öğrencisi tarafından geliştiriliyor. Orada 3-4 kişi daha ona yardım etmeye çalışıyor. Yarı açık kaynak kodlu olduğu için, birçok kişinin kodlama yaparak oyunu geliştirmesine izin verdim.

soldat_2

SM: Soldat’ı kısaca anlatır mısın? Mantığı ve amacı nedir? Nasıl bir oyundur?

MM: Soldat bir askeri oyun. Küçük asker 2D olarak savaşıyor. Oyunun en iyi vuruşu eğlenceli olması. J İkinci nokta ise, diğer tüm oyuncuları vurmak ve düşman bayrağını alarak kendi bölgene geri dönmek. Aslında bütün mesele bu.

SM: Anladım. Peki, Soldat tamamen ücretsiz, öyle değil mi?

MM: Evet, oyun tamamen ücretsiz. Web sitemizden kolaylıkla indirebilirsiniz. Ayrıca bazı renkler ve özel eklentileri satın alabiliyorsunuz.

SM: Soldat’ı sadece online mı oynamak gerekiyor?

MM: Hayır! Tabii ki bilgisayar botları ile çevrimdışı da oynayabiliyorsunuz. Lakin bana soracak olursanız, asıl amaç, online olarak diğer oyuncuları haklamaya çalışmak!

SM: Süper. J Michal Marcinkowski ‘yi başka projelerde de görecek miyiz? Yoksa Soldat’ın geliştirilmesi devam mı ediyor?

MM: Tabi ki! J Şuan King Arthur’s Gold(Kral Arthur’un Altını) isimli oyunumuz üzerinde çalışıyorum. Atlı askerler ve savaşçılarla ilgili bir oyun. Bir kale inşa ediyor ve sonra içinde diğer takımlarla savaşıyorsunuz. Oyunu geliştirmeye devam ediyoruz tabi ki. Ancak şuan çok iyi aşamalar kaydettik ve web sitemizden indirerek oynamaya başlayabilirsiniz.

maxresdefault

SM: Çok iyi. Okuyucularımızla mutlaka paylaşalım linkleri. Peki, Soldat Windows tabanlı bilgisayarlar için. Machintosh versiyonunu düşünüyor musunuz?

MM: Maalesef bu kolay bir şey değil, senin de iyi bilirsin Said. Ama yakın gelecekte mutlaka düşünüyoruz.

SM: Hiç kolay olmamalı. O kadar dil için destek almak çok önemli ve gurur verici. Bu keyifli sohbet için de ayrıca şahsım ve ekibimiz adına Teşekkür Ediyorum.

MM: Asıl ben Teşekkür ederim. Umarım oyunlarımda aradığın heyecanı bulursun. Okuyucularınız da öyle. Türkiye’ye selam ediyorum!

Röportaj: Said Murat

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.