PlayStation 5 Pro özellikleri ile ilgili yeni bilgiler ortaya çıkmaya devam ediyor. Sony'nin merakla beklenen yeni oyun konsolu, orijinal PS5'e göre iyileştirilmiş pek çok özelliği bünyesinde barındıracak.
Yakın zamanda ortaya çıkan söylentiler PlayStation 5 Pro'nun Ray Tracing özelliğini destekleyeceğini ifade ediyordu. Gelen son bilgiler ise PS5 Pro'nun standart PS5 cihazına göre dört kata kadar daha yüksek bir performans ortaya koyacağını gösterdi.
Gelen son iddialar yeni RDNA 4 mimarisinin geliştirilmiş BVH sıkıştırmasıyla çift ışın izleme kesişimini destekleyeceğini ve bunun PlayStation 5 Pro'nun önemli grafik performansı kazanımları görmesine olanak tanıyacağını vurguluyor.
Konuya ilişkin daha detaylı bilgiler de paylaşan uzmanların aktardığı bilgilere göre kesişim mekanizması, ışın izleme hızlandırıcıları gibi doku birimlerini yeniden yönlendirmek için kullanılır. Bu sayede ışın izlemenin genellikle en ağır olan en küçük kısmıyla ilgilenirler.
Bununla beraber BVH sıkıştırması, geliştiricilerin grafik optimizasyonu için gereken kaynakları izlemesi için gereken bellek miktarını azaltacaktır. NVIDIA'nın zaten PC grafik kartlarında BVH sıkıştırmasını kullanması nedeniyle bunun yeni bir teknik olmadığını belirtmekte de fayda olacak.
Merakla beklenen yeni PlayStation 5 Pro konsolu ile ilgili bilgiler şimdilik sınırlı bir durumda olsa da Minecraft ve Quake 2 RTX gibi oyunlarda BVH yapısı üzerinden ışın izlemeyi kullanan bir seçenek olması da mümkün görünüyor.