Zaman geçiyor. Bizlerde şimdilik onunla birlikte yolculuğumuza devam edip ileri doğru gidiyoruz. Yakın dönem bilim kurgularının füturistik öngörülerde bulunduğu tarihler bile gelip çattı, hatta geçiyor. Hal böyle olunca önceden eskimek hali yüzyıllara, on yıllara karşılık gelirken şimdilerde yıllara, aylara, hatta dahi haftalara karşılık gelmekte. Bu durum oyun piyasasında daha da hızlı cereyan etmekte. İşte bu sebeple hem oyuncuları işin geldiği yer hakkında bilinçlendirmek hem de artık dayılaşma sürecine girmiş oyunculara nostaljik hissiyat yaşatmak amacıyla bu yazı serisine başladık. Giriş içinde oyun tarihi içinde nevi şahsına münhasır bir yeri olan Grim Fandango'yu seçtik.
Üşüyoruz Calavera reis!
99 yılının şubat ayı, eski bilgisayarım daha o zamanlar ne yüklersen çatır çatır oynatan bir canavar. Bizde tıfıl, yeni yetme oyuncuyuz sağdan soldan ne kaparsak kara düzen bir şeyler çabalıyoruz. Etrafta oyun dergileri var ama bulmak ne mümkün. Bizim Ali bir tane PCGAMER onu inceliyoruz sürekli. Tabi internet hak getire olduğu için dergi CD'leri kıymetli. Hemen pat pat pat yüklüyoruz demoları. Hop o da nesi Grim Fandango da var. O zamanlar bilmiyoruz adventure gameplay ne puzzle ne. Calavera reis i dışarı çıkarıyoruz balondan şekiller yaptırıyoruz, mesaj tüpünden mesaj atıyoruz o kadar.
Gün oldu devran döndü, bizde cemiyette piştik. Biraz bir şeyler öğrendik. Sonra bu klasiğe geri döndük! İşte oyun denen şeyin neden modern zamanın klasik eserlerinden sayılması gerektiğini bir kez daha anladık. Bir hikaye nasıl anlatılsa anlatılsın yeterince iyi anlatılıyorsa dinleyicisinin dimağında mutlak klasikler arasına girer. Oyun işinin şimdi gelip debelendiği yer düşünüldüğünde ağzımızdan şu cümleler dökülüyor: "Üşüyoruz Calavera reis!"
Grim Fandango nedir?
Oyundan bir haber heyecanlı kardeşlerimiz için künyesini şöyle kabaca çıkaralım: 30 Eylül 1998 de piyasaya sürüldü. Oyunun tasarımcısı ve yazarı Tim Schafer.Yapımcı ve yayıncı firma LucasArts.(Adamlar iyi hikayenin kokusunu alıyorlar!) Oyun aynı zamanda LucasArts ın ilk üç boyutlu advanture oyunu. Bu sene itibariyle de mobil de dahil olmak üzere birçok platform için remastered edildi. Oyun ölüler diyarında tur satan ölü abimiz Manny'nin (Manuel Calavera) işleri büyütmek istemesiyle birlikte başının tüm ölüler diyarının pis rant işlerinin temizlenmesine dönüşen hikayesini anlatıyor.
Grim Fandango neden bir klasik?
1- Oyun güçlü bir hikayeye sahip
Yazının başında bahsettiğimiz klasikleşme hadisesi sahip olduğu metin üzerinden kendini gösteriyor. Oyun içinde yoğun bir alt metin barındırıyor. Oyunun her yerinde dehanın gümüş çivilerini görmek mümkün. Aşağıda videoda 4:08 den itibaren enternasyonal eşliğinde patrona başkaldıran işçi arıları görebilirsiniz.
2- Muhteşem bir soundtrack
Nasıl ki birGuy Ritchie filminden sonra, bir Tarantino filminden sonra koşa koşa OST arıyoruz .Aynı etki oyundan da bize geçiyor."Companeros" isimli türkü uzun süre cep telefonumun melodisini süslemişti. Şimdilik bu kadar! Bir sonraki yazıda Commandos la nazilerin belini bükmeye geliyoruz. İyi oyunlar!
Yazar: Ahmet Guguk