Intel Sanal Gerçeklik İçeriklerini Zenginleştiriyor

Intel Sanal Gerçeklik İçeriklerini Zenginleştiriyor

Paylaş:

Intel bünyesine kattığı Voke firması ve canlı yayınlara yönelik yaptığı çalışmalarla sanal gerçeklik içeriklerini zenginleştirmeyi hedefliyor.

Şu an piyasada sanal gerçeklik başlıklarına dair bir fazlalık olduğunu söyleyebiliriz, ama ne yazık ki sanal gerçeklik içerikleri bakımından bunu söylemek pek mümkün değil. Intel ise yakın zamanda bünyesine kattığı Voke isimli firmayla sanal gerçeklik içeriklerine zenginlik getirmeyi hedefliyor.

Intel başkan yardımcısı  Wendell Brooks‘un Wall Street Journal’a yaptığı açıklamalara göre 360 derece canlı etkinlikler, moda şovları, basketbol maçları yayınlama gibi konularda yardım edecek olan Voke’un piyasayı yayıncılar açısından da zenginleştireceğini savunuyor.

İlginizi çekebilir: Sanal Gerçeklik Tamam Peki Ya Oyunlar?

Intel’in Los Angeles’ta kurduğu sanal gerçeklik stüdyosunun hali hazırda spor yayınları teknolojisi üzerine çalıştığı biliniyor. Hatta satın aldığı Replay Technologies firmasıyla NBA ve MLB (beyzbol) maçlarında pozisyonları 360 derece tekrar oynatma gibi amacı olduğuyla ilgili daha önceleri gündeme gelmişti. Bu da başkan yardımcısı Brooks’un açıklamaları destekliyor.

sanal_gerceklik_spor
Intel ciddi manada sanal gerçeklik yayınları ve yayıncılarına yönelik yatırımlar yapıyor ve bu durum içerik kıtlığı yaşayan sanal gerçeklik sektörüne çok faydalı olacak gibi görünüyor.

İçerik kısmı zenginleşiyor

Sektördeki Microsoft, HTC, Samsung, Sony gibi diğer devler daha çok donanıma ağırlık verirken bir başka teknoloji devinin içerik kısmını ele alması sanal gerçeklik başlıklarının geleceği için oldukça umut verici. Zira diğer firmaların desteklediği içerikler ve sanal gerçeklik uygulamaları uzun vadede birçok kullanıcı tarafından yetersiz bulunuyor. Bu noktada Intel’in amaçladığı canlı yayınlar ve özellikle 360 derece spor müsabakaları hem üreticiler hem de tüketiciler için ilaç gibi gelecektir.

Yazar: Tahsin Özyer

YORUM

Yorumlar 0