Sanal Gerçeklik Tamam Peki ya Oyunlar?

Sanal Gerçeklik Tamam Peki ya Oyunlar?

Paylaş:

Sanal gerçeklik en sık duyulan yeni teknolojilerden biri. Kafaya takılan bu aygıtlara dair asıl sorun ise oyunların azlığı. İşte konuya farklı bir bakış.

faceless_man

Sanal gerçeklik 2016’nın en sık duyulan ‘yeni kelime öbeklerinden’ biri. Kafaya takılan bu dev aygıtlar, kulağınızı ve gözlerinizi etki altına alıyor ve karşınıza çeşitli sanal senaryolar çıkarıyorlar. Örneğin evinizin salonundayken sanal gerçeklik gözlüğünüzü taktınız karşınıza şöyle bir simülasyon çıkabilir; bir balkonda oturuyorsunuz ve aşağıda da uçsuz bucaksız bir çiçek deryası var. Az ilerde dağlar ve eşsiz bir göl. Kuş ve rüzgar sesleri… Açıkçası sanal gerçeklik aygıtlarının vaat ettiği şey aşağı yukarı bu ve elbette bunun sayısız kombinasyonu, çok daha farklı senaryolar…

Sanal gerçeklik denildiği zaman yaşanan ve bilinen her şey yazılımsal olarak size sunulabilir özelliğe sahip oluyor. Uzayda bir astronot olabiliyorsunuz örneğin ya da bir sörf tahtası deneyimi yaşayabiliyorsunuz. Konu geniş özetle…

Sanal gerçeklik ekipmanları da yavaş yavaş teknoloji mağazalarında. Samsung Gear VR bu konuda öncü modellerden biri. Üstelik ilginç reklam hamleleri de var; geçtiğimiz günlerde Türkiye’nin en çok izlenen yarışma programlarından Survivor 2016’da yarışmacılara ödül olarak sanal gerçeklik gözlüğü kullanılarak gerçekleştirilen bir İstanbul Boğazı turu verildi. Geniş kitlelerin bu konuda fikir edinmesini sağlayan bu tür prezantasyonlar önemli. Yani ekipmanlar da yavaş yavaş tüketicilere sunulmaya başlandı. Peki donanımı bir kenara bırakalım; gidip bir sanal gerçeklik gözlüğü aldınız ya da internetten sipariş ettiniz diyelim, sizi neler bekliyor? Örneğin bu alanda ne gibi oyunlar var? Biraz bunlara yaklaşalım…

vr1

Öncelikle 2020 yılına kadar sanal gerçeklik pazarının 30 milyar dolarlık hacme sahip olacağı kaydediliyor. Bu rakam son derece iddialı. Aynı zamanda geleceğe dair çarpıcı bir öngörü içeriyor. Bir şey daha içeriyor elbette; bu alanda ‘adım atmayı’ planlayan girişimcileri tetikliyor.  Gözlükleri ve ekipmanları için uyumlu oyun geliştirmek isteyen/bu konuda çalışmalar yürüten ve oyunu hazır olan girişimciler var. Büyük şirketler de elbette çok daha derinlemesine adımlat attıklarını ifade ediyorlar. Sony’nin bu alanda çok yüksek rakamlarda sanal gerçeklik oyunları sunacağı biliniyor.

En nihayetinde ise bu alanda ilk aşamada ‘yüzlerce’ daha sonrasında da ‘binlerce’ yapım indirilebilir, satın alınabilir yapıda olacak. Gelecekte bu alanda sürprizlerle karşı karşıya kalınacak. Ama şu da var ki bu alanda 2016 tam anlamıyla bir emekleme yılı olacak. Hemen aşağıda Candy Crush Saga’nın geliştiricilerinden ‘çok değerli’ Tommy Palm’in ilk sanal gerçeklik girişimi olan Bait adlı balıkçılık oyununa dair videoyu izleyebilirsiniz.

Pek heyecan verici olmadığı konusunda uzlaşılabilir. Zaten Palm, bu konuda çok açık sözlü ve diyor ki ‘evet çok heyecanlı değil ama rahatlatıcı bir oyun’ açıkçası gelişmeye tanıklık edilecek ve iyi sonuçlarıyla da karşılaşılacak. En nihayetinde ise bu alanda bir teknol0ji harcaması yapmak için biraz erken olabilir.

Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

YORUM

Yorumlar 0