Çocuklar Doğuştan Teknolojiye Meyilli…

Çocuklar Doğuştan Teknolojiye Meyilli…

Paylaş:

2015-2016 Eğitim Dönemi için kusursuz Z Kuşağına özel “Kusursuz Performans” a sahip PC’ler üreten Quadro ebeveynlere araştırma sonuçlarından derlediği...

1441640214_kodlanmis_degil_kodlayan_cocuk_icin_bilisim_ogretmeni_947083

2015-2016 Eğitim Dönemi için kusursuz Z Kuşağına özel “Kusursuz Performans” a sahip PC’ler üreten Quadro ebeveynlere araştırma sonuçlarından derlediği bilgileri ve tavsiyelerini iletiyor.

Quadro’nun kendisine patentli “Intelligent Technology” özelliğinin baş rol oynadığı PC’leri 2015-2016 eğitim dönemi için hazırlandı. Yeni nesil teknolojilerini yeni nesil öğrencilerle buluşturan Quadro “Kusursuz Performans” mottosu ile ilerlerken bir yandan da ebeveynlere araştırma sonuçlarından derlediği bilgileri ve tavsiyelerini iletiyor.

Çocuk ve gençlerin tüketici olmaktan ziyade üretici olmayı tercih ettikleri günümüzde yapılan araştırma sonuçlarını incelediğimizde başta ebeveynler olmak üzere, Z kuşağı bireylerinin de özellikle eğitim ve oyun amaçlı teknoloji kullanımı dikkate değer seviyededir. Bu yıl gerçekleşmiş olan Çocuklar için Bilişim Zirvesi etkinliği de hepimize göstermiştir ki, çocuklar download toplumundan upload toplumuna artık geçiş yapmış ve gerçekten inanmaya zorlanabileceğimiz projeleri de başarmışlardır.

cocuklar_icin_uygulama

M2S Araştırma şirketinin Çocuklar için Bilişim Zirvesi için yapmış olduğu araştırma sonuçları gösterir ki; aileler çocuklarının ilkokulda bilişim eğitimi almasını istemekteler ve hatta çok büyük bir kısmı okul seçiminde bu kriterin çok belirleyici olduğunu belirtmekte. Ailelerin %62,50’si çocuklarının ilerde bilişim sektöründe çalışmasına sıcak bakıyor. Teknoloji kullanım amacına bakıldığında ebeveynlerin en çok araştırma için, çocukların ise oyun için teknolojiyi kullandığı görülüyor. Ailelerin yüzde 84,91’i araştırma, yüzde 82,08’i sosyal medya, yüzde 76,42’si gazete okumak için teknolojiden faydalanırken; çocukların yüzde 84,31’i oyun oynamak, yüzde 56,86’sı film izlemek, yüzde 50,98’ise eğitim amaçlı faydalanıyor.

Bir başka açıdan bakıldığında ise bazı kesim ve kişilerin teknolojinin çocukların hayatında bir tehlike olduğunu vurgulamaları da dikkat çekmektedir. Gelişmekte olan global teknolojinin döngüsüne bu kadar hızlı ve iyi uyum sağlayabilen bir ülke olarak Türkiye’nin gelecek nesillerinin gözlerinin bu derece bağlanması, bağnaz bir tutkuyla gerici bir tutumdan başka birşey değildir. Ebeveynin doğru yönlendirmesi ve elbette çocuğun alacağı doğru eğitim ile sadece “teknoloji” için değil hayatın içindeki pek çok olguda karşılabilecek tehlikelerin azaltılması ve doğru yönetilmesi tek yoldur. Gelecekte Türkiye’yi ileriye götürecek olan çocuk ve gençlerimizin ancak global teknoloji ile içiçe olması doğası ile bilim ülkesi olabiliriz.

Çoğunluk olarak genç ve çocukların oluşturduğu oyun sektörüne gelecek olursak şimdilerde Türkiye Hükümeti 300 milyon dolara ulaşan dijital oyun pazarının geliştirilmesi için yeni bir stratejiye hazırlanıyor. Bu çerçevede Türkiye’nin dijital oyunu ihracatı yapması dahi hedefleniyor. Ekonomi Bakanlığı ve Teknoloji Bakanlığı, 30 milyona yakın oyuncunun olduğu Türkiye’de yerli oyun kültürünün geliştirilmesi ve ‘yabancı oyuncuların’ yerlilerle ortaklık kurmasını destekleyen planlarına başladılar bile.

Game Developers Conference (GDC) Europe’nin hazırladığı raporda, Avrupa oyun geliştiricilerin %63’ü Android, %57’si iOS için çalışma yaptıkları yer alıyor. PC platformu ise mobili geçerek popüler platform olurken; Xbox One’a ve PlayStation 4’e olan de ilgi artıyor.

Gart­ner Oyun Sek­tö­rü Araş­tır­ma Ra­po­ru’na gö­re ise oyun sek­tö­rü­nün 2015 yı­lı so­nuna kadar 111 mil­yar do­la­ra ulaşacağı tahmin ediliyor. Tür­ki­ye, sosyal oyun kategorisinde oyuncu ba­şı­na oyun otu­ru­mu sü­re­sin­de 38,4 da­ki­ka ile dün­ya­da bi­rin­ci ko­num­da yer alı­yor.

Raptr verilerine göre dünya genelinde en çok Leaugue of Legend ve World of Warcraft oynanmış. Sırf Türkiye’de günde 39 milyon saat oyun için harcanıyormuş. Bu süre bizi ülke olarak dünya sıralamasında ÜÇÜNCÜ yapıyor. 10 milyonun üzerindeki kullanıcı verisine göre sürenin %20’si strateji oyunlarına ayrılmış.

Bu kadar yoğun kesim ve kullanıcı tarafından oyun oynanıyorsa eğitimde teknolojinin durumu nedir acaba dedik ve TÜİK’in 6-15 yaş grubu çocuklarda bilişim teknolojileri kullanımı araştırma sonuçlarına da baktık. %79,5 kullanıcı oyun oynarken, %84,8 kullanıcı “ödev yapma ve öğrenme” diyerek grafikte birinci sırada yer almış.

Lütfen çocuklarınızdan teknolojiyi, teknolojik gelişimi esirgemeyin. Onları destekleyin, motive edin. 4 yaşında çocukların kod yazdığına şahit olduğumuz yeni teknoloji çağında bırakın çocuklarınız da gelişime ayak uydursun. Sadece bırakın zaten onlar doğuştan teknolojiye meyilliler.

Çocuklar için Bilişim Zirvesi’nin de dediği gibi bu çocuklar “Teknolojiye Doğan Çocuklar”

YORUM

Yorumlar 0